1. Sähköisen maksutavan tulee olla aidosti sähköinen, vapaa ehdottomista fyysisistä välineistä, kuten korteista ja puhelimista?
Jos maksutapa on sähköinen, ei käyttäjän tulisi joutua odottelemaan viikkoja esimerkiksi katoamisen johdosta uusittua korttia ja vieläpä aiheuttaen lisäkustannuksia. Samoin puhelinnumeroperusteiset maksamiset aiheuttavat piilokustannuksia operaattorimaksuina.
Moni ei halua lompakkoa tai puhelinta mukaan harrastuksiin. Aidosti sähköistä maksuvälinettä voi säilyttää käyttäjän itse valitsemalla tavalla: kuvana puhelimessa tai näytöllisessä MP3-soittimessa, tulostettuna paperille tai vaikka henkilökortin takana. Sinä päätät!
- 1. Sähköisen maksutavan tulee olla aidosti sähköinen, vapaa ehdottomista fyysisistä välineistä, kuten korteista ja puhelimista?
- 2. Sähköisen maksutavan tulee olla kustannuksiltaan edullista?
- 3. Sähköisen maksuvälineen tilaamisen tulee olla helppoa ja hallinnoinnin vaivatonta?
- 4. Sähköisenkin maksuvälineen tulee olla turvallinen ja henkilökohtainen etu käyttäjälleen?
- 5. Sähköisyys ei ole itseisarvo, vaan sähköisenkin maksutavan tulee olla joustava ja käytössä helppo?